lørdag den 19. oktober 2013

Om fejring af børnene i den dejlige mødregruppe..

Jeg husker helt tydeligt den første gang i mødregruppe.

Jeg glædede mig, og frygtede det helt vildt på samme tid. Jeg glædede mig til at møde en masse kvinder og en masse babyer. Have et frirum hvor alt måtte handle om bleer, gylp og hvor fantastiske de små er. Jeg frygtede det fordi Oliver havde kolik, og (tosset, jeg ved det) jeg var sikker på, at de andre ville tænke trælse ting om mig, når jeg helt sikkert kom til at stå i en situation hvor, at jeg ikke kunne trøste mit eget barn.

Men Oliver og jeg var så heldige at komme i mødregruppe med de her skønne kvinder og deres børn, som hurtigt blev en ret stor del af vores hverdag, og hurtigt kunne vi snakke om alt muligt, som jeg nok alligevel ikke helt havde forventet/turdet håbe på. Og hurtigt fandt jeg ud af, at godt nok havde Oliver kolik, men så havde de andre bare noget andet bøvl, hvor vi måske havde det nemmere. Og på den måde kunne vi hjælpe hinanden med erfaringer og råd - som jeg er så glad for, at jeg ikke var foruden.

I barslen mødtes vi en gang om ugen, og jeg tror kun at det blev aflyst et par gange i alt. Vi har lavet alt muligt sammen, sludret, leget, gået ture, fået kursus i babymassage og meget mere.

I torsdags holdte vi fælles fødselsdag, og fejrede at de nu næsten alle er blevet 2 år. Vi fik pølsehorn, frugt, muffins og snack. Og børnene fik en lille gave hver.

De er simpelthen så sjove. De leger bare, og meget forskellige lege. Nogen gange leger de lidt sammen, andre gange leger de med hver sit, men det virker så naturligt. Jeg var lidt spændt på, hvad Oliver ville sige til at skulle dele legetøjet - det er ikke så tit der er børn på hans egen alder herhjemme. Og det er jo anderledes at dele sit helt eget legetøj end at dele i vuggestuen, troede jeg.
Men ingen problemer i det.

Ronni måtte tage billede, så vi alle kunne være med - men det var vist ikke helt nemt. Her er det bedste ud af 5.
 Nå, ja ja.. Man kan da se alle børnene.

Andrea leger med scooteren, og Oliver leger med Lynet.
Ida leger på værelset.
Børnene har fået en pakke hver.
Oliver bagerst. Majbritt og Ida ved bordet. Pernille og Andrea herefter. Alberte og Maria Louise. Frederik og Maria forrest.
Oliver og jeg.
Oliver fik 12 små bøger med Cars, og han er meget glad for dem.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar