mandag den 21. maj 2012

Et friskt pust..

Den 1. maj var det 1 år siden, at jeg blev sygemeldt med bækkenløsning - jeg har altså gået hjemme i 1 år og 3 uger (puha..). Vi flyttede ind i den her lejlighed for et 1 år siden (om nogle dage), og jeg har sådan haft brug for lidt forandring.

Det startede med, at jeg satte den her til salg:


Jeg fik 1.800 kr. for den! Og så købte jeg den her (klik for at se billede). Den gav jeg 1.000 kr. for, den blev så godt nok hentet i Odense, så træk 200 kr. fra til diesel og vupti - 600 kr. tjent! Og jeg besluttede straks, at de penge skulle bruges til at pifte lidt op. Jeg er blevet så træt af træmøbler.

Jeg har arvet et gammelt hjørneskab, som Ronni altid har synes var frygteligt grimt. Indrømmet - det trængte til at blive malet, men heller ikke det kunne Ronni forestille sig ville blive særlig pænt. Han synes vi skulle smide det ud. Men nej. Det har været min mormor og morfars, det har været min mors og det har stået i mine barndomshjem. Slidt eller ej, smides ud skulle det ikke.

Før maling:
Bonusinfo: Det er min mor, der har malet det hvidt engang for maaaange år siden.
Jeg besluttede mig for sort. Selvom det eneste andet sort i lejligheden var Olivers stol.

Kameraet giver det et lidt brunligt skær, det er det ikke.
Det hjalp! Jeg er SÅ glad for det, det ser så flot ud nu. Selv Ronni måtte indrømme det :o).

Malingen har jeg fået af min søster og Randi, så udgifterne blev til en rigtig god pensel og noget sandpapir.

.. Da vi så vores lejlighed for første gang, udbrød jeg at det var de grimmeste vindueskarme jeg længe havde set. Og det var de virkelig. Jeg har rigtig mange pynteting i stål og de så altså grimme ud i de karme og kom slet ikke til sin ret. Nu har jeg så gloet på dem i 1 år, og nu skulle det være slut!

5 stk. vindueskarme i den her stil. Eeeej vel?
Denise gav mig (sidste år) en god idé til at pifte dem op. Så det har jeg endelig fået gjort. Jeg spurgte min søsters søde hustru om hun ikke kunne tænke sig at hjælpe. Hun er så rolig og har alt for meget tålmodighed - helt modsat mig. Det viste sig, at vi var et ret godt team!

Se lige:

Det lille vindue i køkkenet.
Olivers værelse.
Soveværelset.
Ja, det lille vindue i soveværelset, som i ser ovenfor, fik også en omgang folie. Gardinet der hang her før stod altid og klappede, når vinduet var åbent og der bare var lidt vind. Det lukket helt af for lyset og fungerer indtil videre helt perfekt. Også som "foto-væg".. ;o).

Så er der pludselig en del sort i lejligheden, og det hele hænger lidt bedre sammen. Det var en lidt dyrere udgift med karmene. Vi har brugt 6 ruller folie af 45 kr., men hva.. Det pyntede virkelig!

Derudover har vi skiftet nogle hylder ud i spisestuen. Jeg fik ikke taget billeder af det inden, så det giver ikke så meget mening at vise.

Nå, men alt dette for den nette sum af.... Nå ja! + 4 kr. på kontoen.. ;o).
Og det letter altså mærkeligt på humøret, at man nu kan se på noget nyt.. Forandring fryder.. :o).

Så har vi godt nok et par skriveborde og et spisebord, som slet ikke passer ind. Jeg må finde noget at sælge.. ;o).

4 kommentarer:

  1. Hejsa, jeg vil meget gerne høre til, hvor godt folien holder på dine vindueskarme? Det ser hammer godt ud!
    Håber på svar :-)

    Knus

    SvarSlet
  2. Hej :o)

    Det holder meget bedre end forventet, der er slet ingen forandring at se siden vi lagde det på :o). Selvfølgelig skal man være påpasselig med skarpe genstande, men ellers ingen problem :o).
    Og tak - Vi er stadig meget glade for det!

    P.S. Sørg for at, I er to om at sætte det på, det kan godt være lidt svært at styre.

    SvarSlet
  3. Hej,

    Hvor har du købt folien henne?
    Ved du om det er muligt at tage det af igen uden skader på en vindueskarm i træ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej,

      Jeg har købt folien i Silvan.
      Det tør jeg ikke svare på, det har jo en klæbende underside - men mon ikke, at de kan svare på det i Silvan? :o)

      Slet