onsdag den 4. september 2013

Øhm.. Kan du huske os?

Efter en meget længere end forventet blogpause, er jeg igen klar til at blogge om alt og ingenting.

Jeg har hele tiden "undskyldt" mig med, at jeg jo skrev et indlæg sidst i maj, det er da ikke såååå længe siden.. Så kiggede jeg i går.. Jeg skrev 1 indlæg i maj - så det tæller vel nærmest ikke.. ;o).

Det er egentlig ikke fordi jeg ikke har villet blogge, men som tiden er gået har det bare været sværere og sværere at få startet. Der er jo dælme sket så meget (og alligevel ikke), så hvor skal man starte?

I maj var tiden knap da vi byggede om i min butik - det tog mange timer, både morgen og aften. De timer jeg var hjemme brugte jeg sammen med Oliver, og mere gad jeg simpelthen ikke.

Oliver løb ind i endnu en mellemørebetændelse, og vi var igen ved ørelæge som mente, at ørerne nu fik sommer og sol, så mon ikke det nok skulle gå.

I starten af juli blev vi færdige i butikken, og det blev ferietid for os alle herhjemme. Ronni og Oliver holdte 3 uger, hvoraf jeg holdte 2 uger sammen med dem.

I slutningen af ferien besluttede vi os for at tage til læge og få vaccineret Oliver, som havde været fri for sygdom næsten 1 måned - Vaccinen var hans 15 måneders - der var han 23 måneder, men grundet sygdom med meget lidt mellemrum i 2013 har det ikke været muligt. Lægen kiggede også lige øret, som endnu engang var fyldt med væske. Vi valgte at skifte ørelæge, da kun denne kan sige fod for dræn - og lige meget hvor træls narkose er, så er det simpelthen ikke ok at have mellemørebetændelse 7 gange på 7 måneder. Han fik hurtigt en tid og efter den nye ørelæge havde hørt vores historie og kigget på Olivers væskefyldte øre, så fik vi en tid til dræn ugen efter. Det gik super godt! Inden de satte dræn i måtte de først suge væsken ud af øret, for der havde det faktisk udviklet sig til endnu en mellemørebetændelse. Det er nu snart 1 måned siden, at han fik dræn, og Oliver er i hopla. Han har endda været forkølet uden at blive sådan rigtig syg, jubii! Vi skulle have skiftet den læge ud for længe siden, men det er så nemt at være bagklog, så i stedet jubler vi over, at han nu er frisk... Og at sproget pludselig udvikler sig fra dag til dag.

Drænene blev sat i næsten samtidig, som han skulle starte i vuggestue igen. Han har vist haft en rigtig god sommerferie, og måske verden lige pludselig virker mere larmende. I hvert fald gik der nogle uger før han blev helt tryg ved vuggestuen igen. Han var rigtig ked af det, når jeg afleverede ham.. og meget af dagen også. Ind til han blev hentet igen af Ronni eller jeg. Det er vi heldigvis ovre igen, og han elsker at være der - præcis som før :o).

Ronni startede på skolebænken i onsdags, så nu har hverdagen igen meldt sig for ham også. Det er sjældent, at han har senere fri end kl. 15, så Oliver og ham har stadig en masse tid sammen :o).

Der er sket rigtig meget med Oliver, han er jo simpelthen blevet sådan en stor dreng! Han vokser og vokser og kan mere og mere selv. I lang tid var det bedste legetøj Postmand Per, postbilen og Emil. Det er nu næsten ude og billedet, og Oliver leger nu med Lynet Mcqueen dagen lang. Han har sådan en Duplo Lynet bil, og den skal med alle steder - også i bad. Han synes det er den sjoveste tegnefilm, og han har helt styr på hvad der sker og hvornår det sker. Det er ret sjovt at se på.
Han er også meget optaget af gravkøer, traktorer og andre store maskiner.. Dog ikke busser og lastbiler, det skal ligesom være de der land/byggekøretøjer.
Han vil også rigtig gerne tegne, kigge i bøger og hoppe/danse/tumle. Udendørs er han helt vild med at rutsche, gynge, cykle og spille fodbold.

Om 16 dage bliver han allerede 2 år - Gisp!

Nu vil jeg slutte af, kan vist forsætte i en uendelighed - kort sagt: Vi har det skønt! :o)

Der er alt for mange billeder, som jeg gerne vil vise jer, men i dag bliver det kun til en lille sjov video, eller to ;o).

P.S. Ønskesedler opdateres snart (som lovet).

Oliver, snart 2 år.

2 kommentarer:

  1. Fedt i fik drænene skudt igennem hos en ny ørelæge. Vi burde gøre det samme - altså skifte ørelæge.
    Vi havde 6 gange møb på 4 mdr i starten af året - ørelæge nægtede at anerkende det. SÅ typisk. Over sommeren har der heldigvis ikke været noget og vi har gået til de kontroller de ville have vi sku komme til - jo lidt vand i mellemøret, men ikke nok til dræn.

    Frygter når efteråret kommer snigende igen - så må vi hellere skifte.

    Hvor ser han skøn ud - store store dreng :)

    SvarSlet
  2. Ja, det er fantastisk for os, og ikke mindst Oliver :o)
    Den gamle ørelæge anerkendte skam fint MØB alle gange, han var åbenbart bare enormt optimistisk og troede det nok skulle gå væk; først sagde han, når det bliver forår, når det bliver sommer, osv.. Men han havde jo virkelig konstant væske på især højre øre, også når vi kom til tjek efter Imacillin.
    Jeg forstår virkelig godt, at I frygter efteråret.. Jeg krydser fingre for, at han er vokset fra det, og hvis ikke ville jeg (bagklogskabens tegn) søge anden ørelæge :o)

    Tak! :o)

    SvarSlet