søndag den 29. september 2013

Noget af en forskrækkelse..

Tirsdag skulle have været endnu en hyggedag for Oliver og jeg.

Om formiddagen opdagede jeg noget underligt udslæt på hans ene håndled, og jeg ringede derfor til lægen. Tænkte vi nok ville få en creme og så var det, det. Men nej.. Lægen kiggede og spurgte. Kiggede og spurgte. Undersøgte og spurgte. Oliver var glad og tilpas, kun "udslættet" var usædvanligt. Det viste sig, at det ikke var udslæt. Det var et mærke under huden, som et sprunget blodkar. Og jeg havde jo været hjemme med ham, så jeg var helt sikker på, at han ikke havde slået sig. Jeg fik at vide, at det sagtens kunne være en lille ting, men det kunne også være noget mere alvorligt.. Hun nævnte en helt masse og det eneste jeg hørte var meningitis. Vi blev sendt på Børneafdelingen. Jeg var ret rundt på gulvet.

På vejen hentede vi Ronni, som går i skole lige mellem læge og sygehus. De havde travlt og vi ventede 3 timer før lægen kom. Det var lige midt i middagslur tid, og Oliver faldt da også til ro og sov 20 minutter. Oliver blev endelig undersøgt, men der var ikke rigtig noget at se, udover mærket.. Som de holdte meget øje med. Og tjekkede hele tiden om det havde bredt sig. Det havde det heldigvis ikke. Da vi kom derop fik han taget temperatur i armhulen og den målte 36,6, men han virkede pludselig meget varm, den blev målt igen og var 39,2. Vi blev så indlagt i observation. Jeg gik ud for at ringe, og da jeg kom tilbage havde Oliver kastet op udover det hele og var brand varm. Han faldt i søvn, og sov ret godt. Han fik taget blodprøver - Det brød han sig bare ikke om. Han fik det bedre og bedre, og vi fik også leget lidt i legerummet. I blodprøverne kunne de se et lidt forhøjet infektionstal, som viste en maveinfektion, men intet andet. Mærkerne formerede sig ikke, og Oliver selv var efterhånden i godt humør, så der var heldigvis intet at være bange for. Pyha, hvor var vi lettede! Også selvom mærket ikke kan forklares - men det er væk nu, heldigvis.

Oliver får sig en lur.
Oliver med høj feber, men en saltstang kunne han da godt lige spise.
Når man nu er indlagt, så er det fedt med en byggeplads som udsigt fra værelset.
Jeg var tilbage i butikken torsdag, en dag forsinket, men til messe i byen om aftenen - hvilket var en succes og det var skønt at mærke den gode stemning og inspirere folk :o)

Applicata stager, Royal Copenhagen Mega Mussel stel, Erik Bagger bestik og glas, Juna dug,
I sameksponering med mine gode naboer.
I dag har jeg holdt fri - Vi har leget i gården i formiddags.. Og efter middagslur (3 timer!!) har vi været en tur i skoven - til stor glæde for Oliver :o). Og så har jeg i øvrigt opdaget flere tænder - 19 stk. er der nu.




Så man kan godt sige at ugen startede ret hektisk, men endte noget så fredeligt.. :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar