onsdag den 23. januar 2013

Han var da rask i 1 uge....

For helvede, jeg er træt!

Vi nåede lige at nyde 1 uge uden bøvl og sygdomme herhjemme. Jeg startede dog med at snøfte og hoste lidt for en uge siden, men det var ikke så slemt.

Fredag aften - Oliver var puttet - sad Ronni og jeg og så X Factor og sludrede om hvor meget vi havde glædet os til weekend. På 17 dage havde jeg haft 1 fridag, talte vi sammen. Vi skulle skiftes til at sove længe og bare nyde at være os 3 - helt uden planer. Lyder skønt, ik?

Vi hører, at Oliver sludrer et par gange. Smiler lidt af det. Da jeg går i seng, sludrer han igen og jeg går ind til ham. Han sover, men sludrer. Jeg når lige at facebook'e den søde begivenhed og 5 minutter efter, kaster han op i sengen. Ud over det hele. Og så startede showet.

Vi endte med vagtlægen herhjemme kl. 4 om natten. Oliver har før haft over 39 i feber, men han har altid været kontaktbar og sådan rimelig ok - det var han ikke. Han flimrede med øjnene og så rystede han helt vildt. Hans puls for af sted. Klart nok, men jeg panikkede lidt.

Han fejlede heldigvis ikke andet end "bare" maveinfluenza. Lørdag startede han så også med at hoste og snotte, havde stadig høj feber og ville slet ikke spise. Det har han så forsat med. I mandags forsøgte jeg at tælle hvor mange maskiner vasketøj, der var kørt igennem på 3 dage - 13 stk! Og jeg havde egentlig glædet mig til at vaske det nye lækre POMPdeLUX tøj, vores nye sengetøj og de håndklæder, som jeg fik i julegave.

Feberen var væk i går, hvor vi var hos lægen. Han har jo lige haft mellemørebetændelse, så det skulle tjekkes, om det var kommet igen. Det var da ikke. Han fik kigget hals og ører, lyttet til lunger og mærket mave. Vi har sagt altid - jo, altid. Siden han blev født - at hans vejrtrækning er "underlig" nogen gange. Der er enormt meget lyd på og han lyder som den der kaffemaskine, der snart går i stykker fordi den ikke er blevet afkalket de sidste 14 år. Lægen kunne sagtens høre det, han snakkede igen igen om astmatisk bronkitis, men det mente han alligevel ikke. Nu har vi fået noget medicin, som skal indhaleres via sådan et rør til børn - det skulle få slimet til at løsne sig og røret til at slappe af. Det virker rimelig ok, men han har stadig den lyd der. Han kan dog hoste uden at han græder, og har også sovet fint i nat (Han har kun været vågen 4 gange op mod de 117 gange de andre nætter).

Han har en infektion i luftvejene, men det skal bare have lov til at gå i sig selv. Nå.

Det har været nogle hårde dage, han har sovet dårligt både nat og dag, i går sov han 30 minutter til middag. Han har været træt, ked af det, sløv og nægtet at spise. Vi har også hygget, helt bestemt.

I dag har været bedre. Han sov godt i nat, vi stod op kl. 8.15. Han sov 1½ time til middag. Han har ikke rigtigt spist noget før til aften - men hold da op hvor han åd (jo, det må man godt skrive, når der er sovs og kartofler über alles!).

Han er stadig slet ikke på toppen, men det går fremad. Jubii. 

Oliver er meget fokuseret - Han ser Disney Junior.
Det nye tøj blev endelig vasket. Der er også en denim skjorte, men den fik jeg ikke med på billedet. 9 stk. tøj for 450 kr.
Olivers mave overgav sig endelig. Kartofler, broccoli, medister og brun sovs røg ned som aldrig før.
Ingen grund til at spise med gaffel, når det nu går så meget hurtigere med fingrene :o)
Ud over at være syg, så har han også lært lidt nyt. Han kan nu åbne døre med håndtaget og han har fanget fidusen med sin Wheely Bug, det går ikke så stærkt, men han kører rundt i stuen :o)

1 kommentar:

  1. Årh lille stakkel! Der er ikke noget værre end når de er syge og intet vil. S man klapper virkelig i hænderne når de så spiser løs! Håber at han snart er helt på toppen igen! :)

    Og hvor er det nye tøj fint!

    SvarSlet