torsdag den 29. marts 2012

At sove på eget værelse...

... Ja, så sov Oliver på sit eget værelse for første gang!

Han mosler virkelig meget, når han sover... Hans dyne bliver sparket af, ned, væk eller op.. Og det har altså bekymret mig lidt, når vi kom ind i soveværelset og han så lå med dynen over hovedet... Jeg vågner hver nat, når han mosler rundt og nogen gange går han næsten i panik, når han har moslet sig rundt i dynen... Så indtil der var en løsning på det, så har han altså sovet i soveværelset.. Selvom jeg har været vågen en milliard gange... mindst! ;o).

Så fandt jeg dem her:

Dyneholder
Der er 4 stk. i en pakke (for 28 kr.!) - En til hver hjørne af dynen.. Så klipser man den lige fast og sætter ringen rundt om tremmen.. Vupti! Jeg har dog kun sat dem fast nederst.. Så han kan sparke dynen af, men ikke op over hovedet. Det blev testet et par dage inden han kom på eget værelse.. Og det fungerer bare.. Faktisk så mosler han noget mindre.

(Edit: Dyneklemmerne kan købes her!)

Jeg forsøgte at tage et par puttebilleder igår, da han netop blev puttet på sit værelse for første gang.. Men altså.. Han forstod vist ikke rigtigt, at han skulle sove.. Han var helt oppe at køre og hvinede højt og bla bla bla..

Sovetid?.. Ahhhhh, det tror jeg ikke!
Men han faldt i søvn ret hurtigt og vågnede først kl. 2.. Så var han så vågen 1-2 gange i timen indtil kl. 7.. Øv. Han skulle bare have sutten og så faldt han i søvn med det samme. Fik kun mad 1 enkelt gang, som han plejer. Men jeg satser på, at det bare var en træls nat.. Det skal nok blive bedre...

(Snart... please!).

2 kommentarer:

  1. Hvor er der smart.. Hvor har du dog fundet dem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fandt dem lige her:

      http://babadut.dk/produkter/9-alle-produkter/659-dyneholder-dyneklemmer/ :o)

      Og ja, de er virkelig smarte.. Vi er rigtig glade for dem!

      Slet