mandag den 11. juni 2012

Hvad er der med dig og de elefanter..?

Det spørgsmål er jeg blevet stillet et par gange... Det er ved at være noget tid siden, men idag så jeg det skønneste sæt sengetøj og tænkte; Det skal Oliver bare ha', det skal han altså! Og det mindede mig om det... Hvad er det med mig og de elefanter?

Lad os se engang..

Det første minde jeg har om elefanter, er faktisk ikke så meget et minde om selve oplevelsen, men mere min mor der fortæller om den.

Jeg er ikke så gammel, yngre end 5 år (nærmere kan jeg ikke selv komme det). Min mor vågner kl. l.o.r.t fordi jeg græder. Hun skynder sig ind på mit værelse og spørger hvad der dog er i vejen. Jeg svarer, at der er en stor elefant på mit værelse. Min mor kigger rundt. Det er der ikke. Men min mor er en klog kvinde, så hun svarer; "Sov du nu bare videre, så tager jeg elefanten med ud". Og så sov jeg.

Ikke ligefrem en elefantelsker på dette tidspunkt.

Siden da er vores hjem blevet fyldt op med elefanter.. Se engang et lille udpluk.

Georg Jensen elefanten har han fået i dåbsgave af min søster og Randi - Den var ønsket. Elefanten øverst til højre har jeg selv hæklet (med hjælp fra min mor). Den blå elefant porcelænsknoppe (x 2) har jeg købt og sat på skufferne i Olivers reol. Elefanten fik jeg som en ekstra gave fra et firma. Sengetøjet (nederst til højre) måtte jeg bare købe (på lagersalg).
Øverst er Bodil. Hende har Oliver fået af min mor og Finn. Han synes allerede hun er sjov at hive i snablen og køre rundt med hjulene. Nederst til venstre er den tegning, som er lånt her - der lige nu sidder i hans natlampe.
Til sidst et par tilfældige pegekort.
Tjek lige hagesmækken - Den har vi fået i gave.
Min svigermor gav mig en skøn graviditetspenge gave. Forkæl dig selv, sagde hun. Tak!
Det endte dog med endnu en elefant. Elefantens vuggevise hænger over Olivers seng. Vi synger den hver aften.

Øverst en Smallstuff elefant, som jeg ikke kunne stå for på lagersalg. Så er der et par klassiske Ikea elefanter. Og til sidst en lille bunke tøj - hold op hvor har han meget tøj med elefanter!

Jeg kan godt se det.. Der er elefanter alle vegne. Noget må have ændret sig.. Det store dyr, som engang var så skræmmende, at jeg ikke kunne sove, er nu blevet en ret stor del af vores lejlighed. Hvorfor mon? Jeg tror, at jeg har fundet svaret.

Er hun ikke lækker?
August 2011 - 1 måned til termin.
Jeg følte mig ret stor som gravid. Jeg VAR ret stor. Havde rigtig meget væske i kroppen og ja.. Lige her tror jeg, at jeg følte mig hjemme. En stor elefant i baggrunden - og en stor elefant i front. Vi matcher endda i farverne ;o).

6 kommentarer:

  1. Nu skulle jeg til at skrive noget sjofelt om snabler, men ja jeg må jo heller stoppe mig selv - men ja jeg skal da lige love for elefanten er flyttet ind hos jer, men ja er der noget sødere end en gentle giant (-;

    SvarSlet
    Svar
    1. Men ja.... (-;

      Slet
    2. Du er måske også lidt småtosset med snabeldyr?.. ;o)

      Slet
  2. ....jeg kan ikke helt finde ud af, om det var godt eller skidt, at jeg gik med elefanten, den nat for mange mange år siden? ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror, at det var en god ting! Ellers havde jeg jo stadig været bange for elefanter.. ;o)

      Slet
  3. Ja, hvad sker der lige med de der elefanter ?? :P

    SvarSlet