onsdag den 18. juli 2012

En lille miniferie.. Og lidt om mit dumme bækken.

Fra torsdag til søndag har vi været på Sjælland for at besøge min svigerfamilie.

Vi havde nogle super skønne dage, og Oliver fik oplevet lidt nyt - så han var i vældigt humør :o)

Vi fik anskaffet en ny autostol inden turen. Vi håbede, at en ny forudvendt autostol måske kunne hjælpe på Olivers køresyge. Vi har købt en Römer igen, og indtil videre er det ikke fortrudt. Køreturen derover tog enormt lang tid, der er vejarbejde ved Vejle + ferietrafik + voldsomt regnvejr + lange køer, det tog over 4 timer. Men det gik fint :o).

Oliver tager sin første lur i den nye stol. Uhmm..
Oliver sidder på en stor hest. Det var ok indtil den bevægede sig, så ville han gerne ned ;o). Og bare rolig, farfar holdte ham hele tiden :o).
Farfar & Oliver
Farfar har mange dyr. 1 hund, 2 katte, 1 papegøje og så bor Ronnis søsters heste der også.
Oliver synes det var helt fantastisk. Især hunden og kattene, han kravlede efter dem og hvinede og grinede. Dyrene? Ej, de synes ikke det var helt ligeså morsomt!

Oliver & Jack
Så er vi kommet hjem til farmor. Og Oliver hjælper selvfølgelig i køkkenet.

Farmor har spændende skuffer, som ikke lukker så hurtigt i, at man klemmer fingrene. Oliver hev kludene ud, der skulle de altså ikke ligge!
Farmor & Oliver hygger før sengetid. Han ser ret forskrækket ud, det er han altså ikke.. ;o).
 Søndag gik turen igen hjem til Randers. Oliver sov fra Storebæltsbroen til Hadsten, så vi tog turen i et hug og var hjemme efter 2,5 time. Nemt!

Oliver sover igen i sin nye autostol. Tabte sutten, men skidt...
Stadig i sin autostol..
Jeg fik virkelig ondt i min læn imens vi var der. Det begyndte at trække sig ned i min højre balle og ned i mit højre ben. Det er ligesom en stråle af smerte, der kommer i jag. Og jeg tænkte, at det jo nok skyldtes alle de dumme puslestillinger man kommer i, når man ikke er hjemme. Fredag fik jeg også en voldsom migræne.

Mandag blev det rigtigt slemt efter en lang gåtur med Majbritt (Oliver og Ida var også med), og tirsdag måtte jeg overgive mig og ringe til lægen. Han henviste mig til en fysioterapeut og der var jeg så også i går.

Mit bækken er vind og skævt. For helvede da også.. Her gik jeg og troede, at min bækkenløsning var et overstået problem. Men altså.. Det forklarer en del.. Jeg har til tider haft meget ondt i min læn, og den sidste måned har jeg haft mega ondt i min venstre ankel. Jeg har givet mine (ellers ret gode) sandaler skylden. Og det med lænden har jeg ikke tænkt så meget over, min ryg har altid været lidt sjov og når man så bærer rundt på 11 kg det meste af dagen, så giver det vel mening.

Mit bækken er så skævt, at jeg er skæv i hele højre side. Fra fod til nakke. Når jeg ligger fladt, så virker mit venstre ben længere end det højre, jeg har derfor belastet den venstre fod ret meget, og deraf kommer smerterne i anklen. Det er naturligt også derfor at min diskos er helt gak og belastet, i værste fald kan det ende med en diskos prolaps - men det satser jeg altså ikke på!
Nu skal jeg så gå i behandling, så jeg kan få trænet mit bækken på plads og forhåbentlig få ryggen i orden igen.

Pyha, synes lige pludselig at arbejde om 2 måneder kommer lidt tæt på. Dumme krop.

2 kommentarer:

  1. Hvor lyder det som nogle skønne dage på Sjælland :) Men sikke noget med bækkenet :( Håber at der kommer styr på det igen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det også - dejligt at se lidt andet, det synes den bette også :o).
      Ja, det er noget rod med det bækken, jeg håber bare det snart er i orden, synes ærlig talt det er lidt tarveligt hvis det skal blive ved med at opføre sig mærkeligt! Tak for din tanke.. :o)

      Slet