torsdag den 7. marts 2013

Foråret er kommet!

Det er blevet forår (i hvert fald et par dage inden der kommer sne igen).

Jeg får sådan en trang til forandring, ny energi og der skal ske et eller andet!

Jeg er godt nok røvsyg, så jeg rejser altså ikke jorden rundt eller noget - Har bare solgt de sidste egetræsmøbler, haha.

Jeg har været træt af at se på dem længe, og allerede sidste år solgte jeg skænk og hylder. Skiftede hylderne ud med sorte og fik lagt film på de møggrimme vindueskarme, som blev sorte. Derudover malede jeg et gammelt hjørneskab (arvestykke) sort. Vi købte også en brugt stort flot hvid skænk.
Vi har to skriveborde stående i stuen, det ser træls ud, men jeg arbejder tit om aftenen og Ronni studerer jo - samt alt det løse man bruger tid på ved computere. De er ikke til at undvære. De er begge i massivt egetræ og det er vores spisebord samt stole også. Det passer bare slet ikke ind. Så jeg satte det til salg for 14 dage siden. Det bliver hentet på søndag - Og hvad skal vi så have i stedet?

Jamen, jeg ved det da virkelig ikke! Gerne 2 hvide skriveborde og et stort (200cm) langt sort spisebord med 6 stole til. Spisebordet må ikke være alt for sart, og jeg vil meget gerne undgå stål.

Jeg har forelsket mig i det her;

Hay Loop spisebord.
Men kan der stå 3 stole på hver side uden at benene kommer i vejen? Og kan man være så heldig at finde det på lagersalg?.. Inden jeg også får købt 6 stole, så kan jeg ikke undgå at bryde princippet om, at jeg må bruge hvad jeg har fået, for det jeg har solgt.

Jeg kan også godt lide det her;


Men det kan man tilsyneladende ikke se nogen steder, sådan rigtigt, før man køber det. Hvem fanden køber et spisebord uden at have set og følt rigtigt?

Min mor og hendes mand har et gammelt bord stående på loftet, så det låner vi lige til, at jeg ved hvad det er jeg vil.. ;o). Hvis du har et bud, så fortæl mig det endelig! :o)

Her er det solgte bord;


Jeg synes faktisk det er ret fint, når det står sådan her. Men træ er bare så sart, så der ligger altid en dug på, det er nok mest det at jeg har været træt af - Og så det faktum at det bare ikke passer ind med resten, som nu er sort og hvidt.

Herhjemme går det godt! Vi kom alle til Johannes' navngivningsfest i lørdags. Det var lidt overvældende for Oliver, som havde været hjemme i mere end 1 uge, at være sammen med så mange mennesker. Men det var en hyggelig dag :o).

Han nyder at være tilbage i vuggestuen. Han ændrer sig næsten helt, når han går rundt deroppe og snakker sit eget sprog. Bruger hele kroppen til at kommunikere med de andre børn. I morges mødte vi en pige fra mødregruppen og hende og Oliver fik sig en ordentlig sludder på gangen. Det var med armfagter og nikken, der manglede ikke noget! Det var så sødt.. :o).

Han har også fået flere tænder, lige nu er jeg faktisk i tvivl om hvor mange han har... 16, tror jeg?
Må vist lige tælle senere.. :o)

2 kommentarer:

  1. Lea, der er snart HAY lagersalg, ved endnu ikke dato men mener det er i marts eller april og der har de bordene (-:

    SvarSlet
  2. Hmm, så må jeg nok vente på det :o)
    Jeg må vel kunne finde et bord et sted og nogle stole, så jeg kan se om de ben der driller.. ;o)

    SvarSlet