mandag den 20. august 2012

11 måneder...

Så blev Oliver 11 måneder og det er tid til en lille status :o).

Jeg kan simpelthen ikke forstå, at han snart er et helt år! What? Hvad skete der lige? 1 år? ET ÅR?
- Men den er god nok.

I dag skulle han jo egentlig have været i vuggestue og jeg/vi skulle have haft besøg af mødregruppen (mødrene og de 2 børn, som ikke er startet i vuggestue endnu). Men Oliver har desværre været syg, så vi måtte aflyse. Det startede så småt i går med en løbende næse, et barn der ikke ville sove til natten og blev ved med at vågne ca. en gang i timen og græde. Det gjorde han fra kl. 20.30 til kl. 6 i morges, hvor vi stod op til en vældig glad men meget forkølet dreng. Træt. Det blev bedre op af dagen, selvom han ikke har sovet meget - men for helvede, hvor er det også varmt! Min mor og hendes mand har været ude og rejse i 1 uge, så da mormor kom forbi i formiddags, så blev der virkelig hygget og sludret! :o).

11 måneders status:

Aktiviteter: Her plejer jeg at kunne skrive en lang roman, men nu kan det faktisk gøres meget kort. Han går rundt med sin gåvogn. Han går rundt med sin Wheely Bug Bi. Han går rundt med sin elefant Bodil. Han går rundt langs møbler og vægge. Går og går. Siden i mandags hvor han tog sine første skridt, er det blevet til lidt flere, men han er stadig langt fra at gå rigtigt :o).

Oliver går tur med bien.
Oliver går tur med gåvognen.
Oliver går tur med Bodil.
Han har fundet ud af at vende gåvognen selv, det er nu smart! Så går han rundt med den i lejligheden og lige før han er ved at gå ind i noget, så stopper han op og vender vognen, så han kan komme videre. Det ser ret smart ud! Faktisk synes jeg det er lidt vildt, at han ikke bare banker ind i møblerne først.

Han står helt selv og uden problemer. Han kan selvfølgelig godt miste balancen, men så sætter han sig bare ned. Han bliver bedre og bedre til at klatre rundt. Han klatrer op af os, rundt i sofaen og over på bordet. Jeg har overvejet om sengeranden (som er ret tyk) snart skal ud af tremmesengen? Det er vel bare et spørgsmål om tid før han kommer i tanke om at træde op på den.


Han er helt vild med at vinke. Hvis bare nogen siger "vinke", så begynder han straks. Hvis man siger "hej hej", så vinker han også.. Og når han bliver hentet i vuggestuen og jeg siger noget i retningen af: "Kan du sige tak for i dag og vi ses i morgen?" Så vinker han også :o).

Jeg prøver at synge og klappe lidt hver dag, men nej.. ;o)

Når det kommer til legetøj, så er det stadig boldene der hitter mest og så gemmeleg. Han har dog fået en lille bog "Min føl og rør bog om Dyr", den er han rigtig glad for. Der er billeder af dyr og så er det lavet enten lidt pels eller andet man kan føle på hver side. Den er sjov. Især hunden. Han har også sådan nogle kort med dyr på, de er også blevet rigtig sjove. Jeg/Ronni siger som dyrene og Oliver griner og forsøger at sige de samme lyde ;o).

Hvor er Oliver?
Der var han!! De føromtalte kort med dyr og bogen ligger spredt her på billedet.
Han er kommet til et nyt stadie med klodser, det er ikke så sjovt at vælte dem mere. Nu skal de stables. Og ih, hvor kan han blive sur, når det ikke lykkes! Han vil også meget gerne sidde med de der klodser der skal passe i forskellige huller.

Jeg er kommet til at købe en ny legetøjstelefon til ham, den ligner min iphone 3 helt vildt og for det meste kan jeg narre ham til at synes, at den er vildt sjov!

Lyde: Massere! Han sludrer stadig en helt del, men jeg synes egentlig ikke, at der er kommet nye lyde til.. Han efterligner meget, og så kan han sige noget der lyder som "Nej nej nej nej nej", haha.

Tænder: Der er ikke kommet nye tænder til, så 8 stk.. :o)

Mad: Han spiser faktisk alt. Han er dog stadig ikke særlig glad for pasta, men kan sagtens spise det. Han gider heller ikke rigtigt leverpostej, smørreost og sådan noget. Han vil hellere spise pålæg, men sådan har det jo været længe. De undrer sig lidt over det i vuggestuen, det er sjældent de møder børn som ikke gider leverpostej! Men han spiste det faktisk en af dagene imens han var deroppe, så han må jo have været sulten nok.. ;o).

Søvn: Bortset fra i nat (hvor han har været syg), så er det simpelthen blevet så nemt i forhold til hvad vi har været vant til. Han sover fra kl. 20-6.30 uden at sige en lyd. Den sidste måned har været sådan, det er så få gange jeg har været inde hos ham - Det er SÅ skønt at få sin søvn! Han sover med 3 sutter i sengen og finder dem selv. Jubii!

Han sover stadig 2 lure om dagen og ca. 2-2,5 time i alt. Vi bøvler dog lidt med det endnu. 1 lur er alt for lidt, men nogen dage kan jeg simpelthen ikke putte ham om eftermiddagen.. Han kan cære sindssygt træt, ligge med lukkede øjne, men han bliver ved med at pylre og vil ikke falde til ro.. Men for søren, der sker jo også meget for ham lige nu. Ronni kan dog altid putte ham, så det får han lov til når han er hjemme.. :o)

1 kommentar: