onsdag den 1. august 2012

Vuggestuestart...

Oliver er indmeldt i vuggestue fra i dag, 1. august.
- Men han starter først på mandag. Pædagogen på stuen har ferie i denne uge, der er selvfølgelig en anden, men vi synes ikke der var nogen grund til at starte op i 3 dage med en og så med en ny i næste uge. Det gør heller ingen ting, det giver lige lidt ekstra dage herhjemme til os.

Vi tror, at han får det rigtig sjovt og kommer til at elske det. Jeg er nervøs, men Ronni er slet ikke. Han er faktisk mest nervøs for, at Oliver slet ikke vil med hjem, når han henter ham.

Han elsker at være sammen med andre børn. Han bliver helt energisk og hviner højt. I mødregruppen får han sådan et intenst og koncentreret blik, alting er pludselig så spændende! I mødregruppen kan han også sagtens lege selv (og med de andre børn) meget længe, det gider han slet ikke herhjemme, der skal man helst lege med eller i hvert fald sidde på gulvet i nærheden. Så mon ikke han keder sig lidt?

Jeg skal først starte på arbejde d. 12. september, så det bliver en god blid start, det tror jeg er meget godt... Nok mest for min skyld.. ;o). Det bliver dejligt at komme tilbage til den "virkelige" verden, hvor det også handler om andre ting, det glæder jeg mig rigtig meget til. Jeg blev sygemeldt d. 1. maj 2011 med bækkenløsning, så det er ved at være ret lang tid siden. Jeg tror det bliver lidt svært at undvære Oliver hele dagen. Heldigvis kan Ronni hente ham mellem kl. 14 og 15 det første halve år, hvor han er i praktik (han har i øvrigt haft en god første dag i SFO'en).

Nå, men heldigvis er det jo først om laaaaang tid. Altså på mandag.

Jeg har vasket en ordentlig bunke af Olivers tøj i str. 86, som endnu ikke har været vasket. Han bruger dog stadig mest str. 80, men det skal jo vaskes - og noget af det er især købt til vuggestuen.

Oliver skulle da lige prøve sin fine hue. Den er fra Pompdelux, hvor jeg på lagersalg fandt en masse gode sager!
Billederne er taget lige før sengetid, så han ser lidt træt ud.

2 kommentarer:

  1. Han blir simpelthen bare mere og mere lækker. Det er helt vildt så sød han er <3

    Vuggestuestarten er her gået helt problemfri, både for mor og barn ;-) Men det spiller nok en væsentlig rolle at det er min nummer 2, og vuggestuen han går i, min gamle arbejdsplads ;-) (endda den stue jeg arbejdede på)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have! :o). Og STORT tillykke med dit kommende bryllup! Jeg glæder mig rigtig meget til at se hvad havefesten bliver forvandlet til.. ;o).

      Ja, man er nok noget mere rolig med nr. 2, når man har set alt det gode som også følger med? Men synes bare det kværner rundt i mit hovede.. Er de nu søde nok ved ham? Hvad nu hvis han ikke kan lide at være der? Hvad nu hvis han ikke vil spise? Hvad nu hvis han ikke.... Argh! Jeg tror det bliver godt at komme afsted, så jeg kan få afkræftet alle mine små skøre spørgsmål. Det må være dejlig trygt at have Viggo sådan et sted.. :o).

      Slet